Nova KBM
 

Spletna kartična plačila | NKBM

Od 1. januarja 2021 smo v Novi KBM skladno z evropsko Direktivo o plačilnih storitvah potrditve spletnih nakupov, opravljenih s plačilnimi karticami pri trgovci znotraj EU, preusmerili v mobilno denarnico mDenarnic@, ki je zamenjala SMS žeton.

ZAKONODAJNE SPREMEMBE PRI POTRJEVANJU SPLETNIH NAKUPOV



Od 1. januarja 2021 smo v Novi KBM skladno z evropsko Direktivo o plačilnih storitvah potrditve spletnih nakupov, opravljenih s plačilnimi karticami pri trgovci znotraj EU, preusmerili v mobilno denarnico mDenarnic@, ki je zamenjala SMS žeton.
 

Število spletnih nakupov se povečuje in potreba po izboljšani varnosti spletnega nakupovanja s plačilnimi karticami še nikoli ni bila večja. Zaradi tega je EU zahtevala, da banke in trgovci naredimo nekaj sprememb, ki omogočajo močnejše preverjanje pristnosti kupca. Morda ste že opazili, da ob potrdilu spletnega nakupa od vas zahtevajo več informacij, na primer prstni odtis ali prepoznavanje obraza. To imenujemo postopek dvostopenjske avtentikacije oz. dvostopenjsko preverjanje pristnosti kupca, ki zahteva, da med spletnim nakupovanjem navedete dva podatka, ki potrjujeta vašo identiteto. Zaradi tega so spletni nakupi, ki jih plačate s plačilnimi karticami, še varnejši.

 

 
Spletno nakupovanje v trgovinah v EU
 
Nova KBM

Če je trgovec v celoti usklajen z zahtevami nove Uredbe, od 1. januarja 2021 ob potrjevanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami na zaslon svojega telefona prejmete potisno obvestilo, v primeru, da se uporabnik mDenarnic@.
 
Nova KBM

S klikom nanj se vam odpre mDenarnic@, do katere dostopate z geslom, prepoznavanjem prstnega odtisa ali obraza.
 
Nova KBM
Nakup potrdite s preprostim klikom.
Nova KBM

Po potrditvi transakcije vam svetujemo, da se vrnete na spletno stran trgovine in preverite, ali je plačilo potrjeno.
 


Če mDenarnic@ niste prenesli na svoj telefon in je aktivirali, bo transakcija zavrnjena. Za zaključek transakcije boste morali naložiti in aktivirati mDenarnic@.

Če nimate pametnega telefona ali ustrezne različice Android in iOS operacijskega sistema in ne morete prenesti mDenarnic@, preverite razdelek Pogosta vprašanja in odgovori za alternativen način potrditve spletnih plačil.
 
Spletno nakupovanje v trgovinah izven EU
 
Nova KBM

Banke in spletne trgovine izven EU niso zavezane zahtevam evropske Direktive o plačilnih storitvah.
 
Nova KBM

Kljub temu je mogoče, da so nekatere spletne trgovine izven EU zaradi boljše uporabniške izkušnje prilagodile svojo platformo zahtevam nove direktive. Zato boste morda tudi v primeru spletnega nakupa v spletni trgovini izven EU prejeli potisno obvestilo s potrditvijo nakupa v mDenarnic@.
 
  Nova KBM

V večini primerov boste pri nakupovanju v spletnih trgovinah izven EU še naprej prejemali SMS žeton.
 
Nova KBM

Morda za potrditev spletnega nakupa ne boste prejeli nobenega obvestila, trgovec bo za znesek nakupa izvedel le bremenitev vašega računa.
 

 
 

POMEMBNO

Nova KBM
 

Če se spletni trgovec v EU ni prilagodil zakonodajnim zahtevam, boste namesto potrditve spletnega nakupa prejeli opomnik za namestitev mDenarni@a. Možno je tudi, da bo trgovec izvedel le bremenitev vašega računa za znesek nakupa.

 

 

Nova KBM
 

Vse banke in trgovci v EU se morajo prilagoditi zahtevam Uredbe, zato je potrebno vse spletne nakupe s plačilnimi karticami (pri trgovcih znotraj EU) potrjevati prek močnejšega preverjanja pristnosti kupca oz. dvostopenjske avtentikacije.

 

KAJ MORAM STORITI?

Na telefon prenesite mDenarnic@


Na svoj pametni telefon si čim prej prenesite brezplačno aplikacijo mDenarnic@, ki je na voljo v trgovinah z aplikacijami in prilagojena operacijskima sistemoma Android in iOS.
 

Nova KBM     Nova KBM

 

 

Aktivirajte mDenarnic@
 

Preden začnete uporabljati mobilno denarnico, morate izvesti še enostaven in hiter postopek registracije.


Kako enostavno je si oglejte v video predstavitvi:


VIDEO PRIROČNIK

 

POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI

Zakaj od mene po novem zahtevajo dve informaciji?

Zaradi novih predpisov, ki so začeli veljati 14. septembra 2019. Namen novih predpisov, uvedenih z Direktivo o plačilnih storitvah, je, zaščititi vaše podatke, zmanjšati število goljufij in vam omogočiti še varnejše spletno nakupovanje. Ker je spletno nakupovanje v porastu, ima Direktiva posledično močan vpliv na proces spletnega nakupovanja.

Kaj moram storiti, da bom lahko potrjeval spletne nakupe?

Kot stranka Nove KBM boste spletne nakupe, ki jih želite plačati s plačilnimi karticami, potrjevali v mobilni denarnici mDenarnic@. Ob potrditvi spletnega nakupa boste prejeli potisno sporočilo, ki je zamenjalo SMS žeton, in ki vas bo usmerilo v mDenarnic@. Vse, kar morate storiti, je, da si brezplačno aplikacijo mDenarnic@ namestite na svoj pametni telefon in jo aktivirate.

Nov postopek potrjevanja je zapleten. Ga je možno poenostaviti?

Čeprav se vam morebiti nov postopek potrjevanja spletnih nakupov s plačilno kartico zdi počasnejši in bolj zapleten kot doslej, na evropsko zakonodajo ne moremo vplivati. Namen novih pravil je zagotoviti, da so vaša spletna plačila še bolj varna in da se pojavlja manj zlorab oz. prevar.

Ali moram potrditi vsako spletno plačilo v mDenarnic@ ali Bank@Net?
Skladno z zakonodajo moramo vsi deležniki v procesu spletnega plačila uporabniku zagotoviti varno in transparentno plačevanje. V ta namen se uporabi t.i. močna avtentikacija, ki vsebuje dvofaktorsko potrjevanje spletnih plačil preko mDenarnic@ ali Bank@Net. Zakonodaja pa dovoljuje tudi izjeme od močne avtentikacije za transakcije, ki jih izdajatelj kartice prepozna kot manj tvegane na podlagi predpisanih posebnih pravil in postopkov, ki jih mora zagotoviti banka tekom izvajanja spletnega plačila (npr. nižje vrednosti transakcij ipd.).

Zato ni nujno, da bo uporabnik vedno za vsako spletno plačilo pozvan, da ga potrdi v mDenarnic@ ali Bank@Net.

Izjema so tudi vsi spletni trgovci izven EEA, ki ne zapadejo pod to zakonodajo, vseeno pa lahko uporabljajo ta varnostni mehanizem.
Nimam pametnega telefona oz. moj telefon ne deluje na novejših verzijah operacijskih sistemov Android in iOS. Kako lahko potrjujem spletna plačila?
Za stranke s starejšimi različicami operacijskih sistemov (manj kot 7.1 za Android in iOS 11 za iPhone) ali brez pametnih telefonov smo razvili rešitev za potrditev spletnih plačil prek Bank@Net.

Če že uporabljate Bank@Net, boste po vnosu podatkov o plačilu na spletni strani trgovca prejeli sporočilo za prijavo v Bank@Net preko namizja. Ko ste prijavljeni, boste imeli na zaslonu Bank@Neta pojavno okno, kjer boste potrdili ali zavrnili spletno plačilo v 5 minutah. Potrditev ali zavrnitev spletnega plačila bo prikazana v razdelku Zahteve. Če še niste uporabnik Bank@net, se lahko v nekaj minutah enostavno registrirate tukaj.
Kdo se mora prilagoditi novim zakonskim zahtevam?

Zahtevam nove evropske direktive se mora prilagoditi celoten ekosistem - od spletnih trgovin v EU do bank, ki izdajajo kartice, institucij, ki skrbijo, da imajo spletne trgovine vzpostavljene ustrezne protokole, do regulatorja. Vsi v navedeni verigi morajo izpolnjevati stroge zahteve za preverjanje pristnosti kupca.

Ali uvajajo zahteve nove direktive tudi druge banke?

Da, spremembe pri potrjevanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami uvajajo vse banke v EU. Gre za panožno direktivo, torej jo moramo upoštevati vse banke in podjetja ( oz. spletne trgovine).

Spletnega plačila s kartico ne morem izvesti. Kaj lahko storim?

V kolikor spletnega plačila ne morete izvesti, predlagamo, da preverite, ali imate na kartici dovolj razpoložljivih sredstev. Preverite tudi, ali ste omogočili varno spletno plačevanje in ali imate (za debetno kartico) nastavljene ustrezne limite za plačevanje prek spleta. Vse našteto lahko enostavno preverite in po potrebi spremenite v spletni banki Bank@Net

Za uspešno izvedbo spletnega nakupa morajo biti pripravljeni vsi deležniki. Svetujemo, da se pravočasno seznanite s splošnimi pogoji nakupa oziroma storitve ter se za več informacij obrnete na trgovca.

mDenarnic@ VIDEO PRIROČNIK

Navodila za namestitev, registracijo in uporabo mobilne denarnice mDenarnic@. Tudi za potrjevanje spletnih nakupov v spletnih trgovinah znotraj EU, plačanih s plačilno kartico.