Nova KBM
 

Varno poslovanje s plačilnimi karticami | NKBM

Varno poslovanje s plačilnimi karticami

VARNO POSLOVANJE S PLAČILNIMI KARTICAMI

Preverite naše nasvete za varno uporabo plačilnih kartic ter se seznanite z najpogostejšimi kartičnimi prevarami.

 
Nova KBM

SPOROČILA V IMENU DOSTAVNIH SLUŽB
 
Goljufi pogosto zlorabljajo ime in podobo znanih dostavnih služb, zato bodite pozorni, kadar od vas zahtevajo podatke vaše bančne kartice.

Postopek prevare:
 
  1. prejmete lažno elektronsko pošto ali SMS, v katerem vas ''dostavna služba'' obvešča, da vaš paket čaka na dostavo in da morate plačati le še stroške dostave.
  2. po kliku na priloženo povezavo se vam odpre lažna spletna stran in obrazec, v katerega vnesete podatke za plačilo (podatke bančne kartice).
  3. goljuf pridobljene podatke zlorabi in vašo kartico uporabi za nakupe na drugih spletnih mestih ter povzroči precejšnjo finančno škodo.
Kako prepoznati prevaro?
  • Preverite, s katerega elektronskega naslova je prišlo sporočilo.
  • Vprašajte se, ali res pričakujete paket za katerega bi morali še dodatno plačati dostavo (običajno stroške dostave poravnate že ob samem naročilu).
  • Če niste prepričani o verodostojnosti sporočila, zadevo preverite pri pošiljatelju (npr. po telefonu).
 
Nova KBM

VARNO POSLOVANJE Z BANČNO KARTICO
  • Preden opravite spletni nakup se pozanimajte o pristnosti prodajalca in spletne strani.
  • Neznancem ne zaupajte podatkov vaše bančne kartice.
  • Podatkov vaše bančne kartice ne pošiljajte po elektronski pošti, klepetalnicah ali po telefonu!
  • Uporabljajte varne načine plačila z uporabo Visa Secure.
  • Podatke o plačilni kartici vnašajte na varnih spletnih straneh, kjer se naslov začne s „https“ in je v naslovni vrstici brskalnika simbol ključavnice.
  • Po nakupu se vedno odjavite in shranite potrditveno e-sporočilo o nakupu.
  • Omogočite si varnostna SMS sporočila – tako boste obveščeni o vsaki transakciji, ki je bila izvedena z vašo kartico. Če vam transakcija ni znana in je niste izvedli sami, čim prej blokirajte svojo kartico!
  • V Bank@Netu si lahko sami omogočite oziroma onemogočite spletne nakupe za posamezno kartico.



 
 
Nova KBM

VARNA UPORABA PLAČILNIH KARTIC V SPLETNI TRGOVINI*


Naj bo vaše nakupovanje še varnejše - svoj spletni nakup dodatno potrdite z enkratnim geslom, ki ga boste prejeli na vaš mobilni telefon.
 


Na ekranu vašega mobilnika boste ob nakupu prejeli potisno sporočilo za potrditev spletnega nakupa.

Odprete mobilno denarnico mDenarnic@ z geslom, prstnim odtisom ali prepoznavo obraza.


Preverite prejete podatke o plačilu in nakup potrdite ali zavrnete v roku 5 minut od prejema sporočila.


* Za namene nemotenega izvajanja spletnih nakupov izven EU  (pri trgovcih z oznako Visa Secure) potrebujemo vašo številko mobilnega telefona, ki nam jo lahko sporočite preko spletne banke ali z obiskom v poslovalnici.

 
Nova KBM

KAKO VARNO OPRAVLJATI STORITVE NA BANKOMATU?
  • Preverite bankomat, ki ga uporabljate. Če so na njem sledovi kakšnega nedovoljenega posega, ga ne uporabljajte ter obvestite policijo in banko.
  • Nikoli ne veste, kdo stoji za vami. Poskrbite, da vnesete PIN številko na način, da je vidna samo vam.
  • Ne dovolite, da vas kdo moti ali skuša preusmeriti vašo pozornost.
    Svoje PIN številke ne posredujete nikomur – niti nekomu, ki trdi, da je iz vaše banke.
  • PIN številko si zapomnite, ovojnico s PIN številko po prejemu uničite. Nikoli je ne hranite skupaj z bančnimi karticami.






 
 

Nova KBM

Banka nikoli ne bo: 
 

 od vas zahtevala, da preko e-pošte ali telefona posredujete geslo za dostop do spletne ali mobilne banke.  

 povpraševala o podatkih o kartici:
številki, veljavnosti ali kodi na hrbtni strani.


 


 


Ob izgubi ali kraji kartice pokličite 

klicni center +386 1 583 41 83 ali brezplačno številko 080 17 70 (24 ur /dan).

Ob prijavi bosta izdajatelj ali banka vašo kartico blokirala in s tem onemogočila morebitno zlorabo.



 


 


Bankomati

Če pri dvigu na bankomatu
zaznate karkoli nenavadnega, prekinite storitev in poiščite drugi bankomat.

O morebitni zlorabi obvestite banko na telefonsko številko, ki je na hrbtni strani kartice, in/ali pokličite na številko 113.


 

Nova KBM

POSKRBITE ZA DODATNO VARNOST Z SMS VARNOSTNIM SPOROČILOM 


V sporočilu so zapisane ključne informacije:
opis transakcije, datum, zadnje štiri številke vaše kartice, znesek ter kraj in država ter telefonska številka, kamor pokličete v primeru suma zlorabe vaše kartice.

Omogoča vam tudi nadzor nad porabo, saj prejmete sporočilo ob vsakem plačilu doma, v tujini, na spletu ali dvigu na bankomatu.

 
 
Nova KBM
VEČ NAPOTKOV ZA VARNO UPORABO KARTIC

 
Preberite tudi podrobnejše informacije o spremembah pri nakupovanju v spletnih trgovinah in napotke za varno uporabo kartic.

VEČ O TEM

 
  Priporočila za varno uporabo kartic - Združenje bank Slovenije 2021
 
  Temeljna pravila varne uporabe kartic - Združenje bank Slovenije 2021
 

PREBERITE TUDI

PREPOZNAJTE PREVARE 


Zavedamo se pomena varnosti na spletu, zato smo na enem mestu združili najpogostejše prevare. 

VEČ O TEM
 

ZAŠČITITE SVOJE PODJETJE PRED PREVARAMI


Preverite najpogostejše podjetniške prevare in nasvete, kako se lahko zaščitite.

VEČ O TEM
 

VARNO SPLETNO BANČNIŠTVO  


Zavedamo se pomena varnosti, zato v naši spletni in mobilni banki uporabljamo najsodobnejše oblike varnega poslovanja.