Nova KBM
 

Podjetja in prevare| NKBM

Vaš podjetje in vaši zaposleni niso varni pred prevarami. Za vas smo ne enem mestu zbrali najpogostejše prevare v podjetništvu in nasvete, kako se jim izogniti.

ZAŠČITITE SVOJE PODJETJE PRED PREVARAMI

Vaš podjetje in vaši zaposleni niso varni pred prevarami. Za vas smo ne enem mestu zbrali najpogostejše prevare v podjetništvu in nasvete, kako se jim izogniti.

 

 
Nova KBM

Vdor v elektronsko pošto  


Vdor v sistem e-pošte vašega podjetja je prevara, pri kateri prevarant spremeni na fakturi številko transakcijskega računa za plačilo blaga. Resničen prodajalec blaga/izdelka tako ne dobi vaših nakazanih sredstev.

Postopek prevare:

  1. prevarant vrde v vaš sistem e-pošte z namenom, da spremeni oziroma ponaredi številko transkacijskega računa
  2. na fakturah spremeni številko trankcijskega računa na katerega se izvajajo plačila
  3. ob izvedbi plačil tako vaš dobavitelj ali kupec ne prejme nakazila.

Kako prepoznati prevaro?

  • Bodite pozorni in preverite, da se številka transkacijskega računa ujema z državo prodajalca. Prvi dve črki računa predstavljata mednarodno kratico za državo (tako se slovenski računi pričnejo z SI).
  • Pri vsakem nakazilu v tujino nepoznanemu prodajalcu dobro preverite kredibilnost prodajalca.
 

Nova KBM

Direktorska prevara

Je način prevare, pri katerem prevaranti, vam kot zaposlenemu v podjetju, pošljejo e-sporočilo.

Postopek prevare:

  1. Sporočilo pride z e-naslova v lasti prevarantov in je enak ali podoben pravemu e-naslovu vašega nadrejenega.
  2. Oseba na vodstvenem položaju (vaš nadrejeni) je v tem času odsoten (na dopustu, službeni poti,...).
  3. Prevaranti vam pošljejo sporočilo z obvestilom o nameri in nato še zahtevo za nakazilo na izbrani račun (njihov račun).
 Kako se lahko izognete prevari?
  • s klicem pri nadrejenemu preverite ali je res potrebno izvršiti to nakazilo,
  • ali ste že kdaj poslovali z računom prejemnika in državo prejemnico,
  • ali je podjetje dejansko vaš poslovni partner.
 

 

NASVETI ZA VARNOST NA SPLETU

  • Nikoli nikomur ne izdajte svojih osebnih in bankčnih podatkov, kot so številka plačilne kartice, PIN številka in gesla za dostop do spletne banke.
  • Podatkov ne posredujte klicatelju ali v e-sporočilu bančnemu uslužbencu, ki trdi, da je iz vaše banke.
  • Ne sledite nobeni povezavi v neznanem e- poročilu in ne odpirajte priponk v takem sporočilu.
  • Ne omogočajte neznanim osebam dostopa do svojega računalnika, zlasti ne na daljavo (brez prisotnosti osebe).
  • Ko gre za zaščito pred prevarami, si zapomnite, da morate vedno preveriti, ravnati previdno, in da ne smete nikoli sporočati podatkov.
 
 
 


BANKA NIKOLI NE BO:
 
 od vas zahtevala, da preko e-pošte ali telefona posredujete geslo za dostop do spletne ali mobilne banke.  

 povpraševala o podatkih o kartici: številka, veljavnost ali varnostni koda na hrbtni strani.

Spletne strani Nove KBM so:
www.nkbm.si
bankanet.nkbm.si
online.nkbm.si/bankanet/odklepanje/
online.nkbm.si/bankanet/registracija/

bankanet.nkbm.si/prijava/poslovni
 

PREBERITE TUDI

VARNO POSLOVANJE S KARTICAMI 


Plačilna kartica ima enako vrednost kot denar, zato je treba z njo varno ravnati.

VEČ O TEM
 

PREPOZNAJTE PREVARE 


Zavedamo se pomena varnosti na spletu, zato smo na enem mestu združili najpogostejše prevare. 

VEČ O TEM
 

VARNO SPLETNO BANČNIŠTVO  

Zavedamo se pomena varnosti, zato v naši spletni in mobilni banki uporabljamo najsodobnejše oblike varnega poslovanja.