Nova KBM
 

Podjetja in prevare| NKBM

Vaš podjetje in vaši zaposleni niso varni pred prevarami. Za vas smo ne enem mestu zbrali najpogostejše prevare v podjetništvu in nasvete, kako se jim izogniti.

ZAŠČITITE SVOJE PODJETJE PRED PREVARAMI

Vaše podjetje in vaši zaposleni niso varni pred prevarami. Za vas smo ne enem mestu zbrali najpogostejše prevare v podjetništvu in nasvete, kako se jim izogniti.

 

 
Vdor v elektronsko pošto  
Nova KBM
 

Vam je vaš poslovni partner sporočil, da so zamenjali številko bančnega računa in da sredstva nakažite na drug račun kot običajno? Pozor! Lahko, da ste žrtev prevare.

 

Vrivanje v poslovno komunikacijo (ang. email interception fraud)

Vrivanje v poslovno komunikacijo je tip prevare, pri kateri prevaranti vdrejo v elektronsko pošto vašega podjetja ali vašega poslovnega partnerja. Prevarant na fakturi spremeni številko bančnega računa za plačilo blaga. Resničen prodajalec blaga/izdelka tako ne dobi vaših nakazanih sredstev.

Postopek prevare:
 

  1. Prevarant vdre v vaš sistem elektronske pošte.
  2. Spremlja elektronsko komunikacijo med vami in vašim poslovnim partnerjem.
  3. Prevarant čaka na trenutek, ko vam poslovni partner pošlje fakturo. Na fakturi prevarant spremeni število bančnega računa za plačilo blaga ali vam v imenu poslovnega partnerja pošlje informacijo o spremembi bančnega računa.
  4. Plačilo blaga ali storitev izvedete na račun prevaranta.

 

Kaj lahko storite sami?

  • Bodite pozorni in preverite, ali se številka bančnega računa ujema z državo poslovnega partnerja (prodajalca). Prvi dve črki računa predstavljata mednarodno kratico za državo (tako se slovenski računi pričnejo s SI).
  • Vsako spremembo bančnega računa poslovnega partnerja dodatno preverite po telefonu, telefaksu, e-pošti ali osebno.
  • Pri vsakem nakazilu nepoznanemu prodajalcu v tujino preverite verodostojnost prodajalca.
Direktorska prevara
Nova KBM
 

Direktorska prevara je tip prevare, pri kateri zaposleni v podjetju prejme elektronsko sporočilo, ki izgleda, kot da ga je zares poslal nekdo od vodilnih v podjetju, vendar je pošiljatelj v resnici prevarant.

Postopek prevare:

 

  1. Goljufi pridobijo podatke o odgovornih osebah, ki imajo pooblastilo za zastopanje družbe in izvajanje plačilnih nalogov (npr. v javno dostopnih evidencah ipd.).
  2. Goljuf, ki se predstavlja kot eden vodilnih v podjetju, pošlje elektronsko sporočilo osebi, ki ima dostop elektronske banke (v nekaterih primerih lahko tudi pokliče).
  3. Elektronsko sporočilo izgleda, kot da ga je zares poslal nekdo od vodilnih v podjetju. Goljufi pogosto izkoristijo odsotnost/bolniško/dopust vodilnih.
  4. V elektronskem sporočilu je zahteva za nakazilo denarja na določen račun.
  5. Pogosto se zahteva absolutna zaupnost, na prejemnika sporočila pa se ustvari pritisk in občutek nujnosti. Pogoste so tudi grožnje ali nenavadno laskanje/obljube nagrad.
  6. Zaposleni nakaže sredstva na račun, ki je pod nadzorom goljufa (v večini primerov gre za mednarodna plačila).
  7. Sredstva so dvignjena v zelo kratkem času.

 

Kako lahko prevaro preprečite sami?

  • S klicem pri nadrejenem preverite, ali je res potrebno izvršiti to nakazilo.
  • Zaposlene v podjetju ozaveščajte o aktualnih prevarah.
  • Vzpostavite princip 4 oči pri transakcijah nad določenim zneskom.
  • Preverite pristnost prejetega sporočila:
    • ali vam je elektronski naslov znan?
    • ali ste že kdaj poslovali z računom prejemnika?
    • ali ste že kdaj poslovno sodelovali z državo prejemnico?
    • ali ima besedilo slovnične napake?
    • ali je takšna zahteva interna poslovna praksa?
    • ali je morebitno ime podjetja dejansko vaš poslovni partner?