Nova KBM
 

Varnost spletnega poslovanja | NKBM

Zavedamo se pomena varnosti, zato v elektronskem bančništvu uporabljamo najsodobnejše oblike varnega poslovanja preko spleta.

VARNOST SPLETNEGA POSLOVANJA

Zavedamo se pomena varnosti, zato v spletnem bančništvu uporabljamo najsodobnejše oblike varnega poslovanja preko spleta. 
 

 

Kako se prepričate, da se res prijavljate v našo spletno banko Bank@Net?

Identiteto bančnega strežnika Nove KBM zagotavlja overovljeni digitalni certifikat, katerega identiteto lahko preverite:

1. v nastavitvah spletnega brskalnika ali

2. informacije o certifikatu se vam prikažejo tudi s klikom na ključavnico v brskalniku.

 

Kaj je močno overjanje uporabnika?

Močno overjanje uporabnika je postopek, ki temelji na uporabi dveh ali več naslednjih elementov:

  1. nekaj, kar ve samo uporabnik, na primer: statično geslo, koda, osebna identifikacijska številka;
  2. nekaj, kar je v izključni lasti uporabnika, na primer: pametna kartica, mobilni telefon;
  3. nekaj, kar uporabnik je, na primer: biometrična značilnost, kot je prstni odtis.

Izbrani elementi morajo biti vzajemno neodvisni, kar pomeni, da kršitev enega ne vpliva na preostale elemente.

 
Osnovna pravila za varno uporabo spletne banke

Splošna pravila:

  • Računalnik, na katerem uporabljate spletno banko, ugasnite, ko ga ne uporabljate (izven delovnega časa, v času dopusta …).
  • Ne odpirajte epošte ali priponk neznanih pošiljateljev, previdnost pa svetujemo tudi pri odpiranju e-pošte in priponk, ki ste jih prejeli od znanih pošiljateljev, saj se virusi pogosto širijo tudi na ta način.
  • Na računalnik ne nameščajte programske opreme iz nepreverjenih virov.
  • Nikoli ne obiskujte spletnih strani preko povezave – linka, ki ste ga prejeli v epošti. Vedno sami vtipkajte (znani) naslov v vaš brskalnik.
  • Izberite gesla, ki jih je težko uganiti, in nobenega gesla ne povejte nikomur, gesla hranite na varnem mestu oziroma si jih zapomnite in jih redno menjujte.
  • Poskrbite, da so na vaših računalnikih nameščeni zadnji varnostni popravki, požarni zid (angl. firewall) in ustrezni protivirusni programi, ki jih tudi redno uporabljajte.
  • Uporabljajte ustrezen brskalnik in operacijski sistem ter poskrbite za posodobitve.

Pravila spletnega bančništva:

  • Preverite vsako osebo, ki se vam predstavi kot oseba za podporo strankam, če je ne poznate ali ni to kako drugače jasno dokazano.
  • Banka ne bo od vas nikoli zahtevala, da ji omogočite oddaljen dostop do svojega računalnika.
  • Nikoli nikomur ne pošiljajte občutljivih podatkov (uporabniškega imena, gesla...) preko elektronske pošte.
  • Z banko komunicirajte prek sporočil v spletni banki.
  • Redno spremljajte transakcije na svojih računih.
  • Uporabniško ime in geslo si zapomnite in jih nikamor ne zapisujte.
  • V primeru, da prejmete epošto, v kateri banka od vas zahteva občutljive podatke, tak zahtevek preverite preko telefona ali osebno.

 

Kaj prinaša nova zakonodaja?

Od 22. februarja 2018 velja nov Zakon o plačilnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih (ZPlaSSIED), ki v slovenski pravni red prenaša evropsko direktivo o plačilnih storitvah (PDS2 – Payment Services Directive). Nova zakonodaja bo omogočala:

  • da boste lahko uporabniki na enem mestu (portal, enotna spletna banka oziroma aplikacija) upravljali svoje transakcijske račune, ki jih imate pri različnih slovenskih bankah in hranilnicah;
  • na enem mestu boste imeli vpogled v vse svoje račune, lahko pa boste tudi izvajali plačila;
  • prav tako boste lahko pri določenih ponudnikih opravili plačilo direktno s svojega računa namesto s plačilno kartico, po povzetju ali z drugimi plačilnimi metodami;
  • registriranim ponudnikom boste dali izrecno dovoljenje oziroma soglasje ter jim posredovali svoje osebne varnostne elemente za spletno in mobilno banko (uporabniško ime, PIN, enkratno geslo SecurId, enkratno geslo (SMS) za dodatno potrjevanje zahtev);
  • pri uporabi teh novih storitev bodite posebej pozorni pri posredovanju svojih varnostnih elementov ponudniku plačilnih storitev, ki ni banka. Zelo pomembno je, da pred tem preverite, ali je ponudnik vpisan v register. Register registriranih ponudnikov plačilnih storitev bo objavljen na spletni strani Banke Slovenije.

 

Ne prezrite
Nova KBM


Banka za izmenjavo zaupnih podatkov, posredovanje informacij o nadgradnji programske opreme ali zahtev po spremembi gesel ne uporablja e-pošte, ampak vam, uporabnikom, pošilja obvestila neposredno v Nabiralnik spletne banke.

Za varno uporabo spletne banke vam svetujemo, da z največjo skrbnostjo uporabljate in hranite overitvene elemente. V primeru izgube ali kraje generatorja enkratnih gesel oziroma izgube ali menjave telefona, vas prosimo, da nas pokličete v klicni center na 080 27 67, ki vam je na voljo 24 ur na dan.

Kaj je phising in kaj nikoli ne narediti
Kako prepoznamo phising prevaro?



Kako se zavarujete pred njim?

S tem imenom poimenujemo krajo podatkov, ki storilcu omogočijo dostop do spletnih storitev v našem imenu in v skrajnem primeru tudi krajo našega denarja. V običajnem scenariju nas skuša storilec z elektronskim sporočilom zvabiti na lažno stran banke ali spletne storitve, običajno pod pretvezo, da se moramo zaradi preverjanja podatkov ali dodatnih ugodnosti prijaviti in “preveriti podatke”. Če na tej lažni, “phishing” strani vpišemo geslo za dostop, se le-to posreduje storilcu.

Kako se izognemo prevari?

  • Nikoli ne odgovarjajte na pošto, ki od vas zahtevajo osebne in finančne podatke. Prav tako ne sledite povezavam do takšnih spletnih strani. Podjetja vam takšnih zahtev nikoli ne bodo pošiljala po e-pošti ali spletu.
  • Ko se prijavljate na spletne strani, ki imajo karkoli opraviti z denarjem, njihov spletni naslov (url) obvezno vtipkajte direktno v naslovno vrstico.
  • Osebnih in finančnih podatkov nikoli ne pošiljajte po e-pošti, saj ni varno.
  • Redno preverjajte izpiske in promet na vašem računu in plačilnih karticah.
  • Na računalniku imejte nameščene najnovejše popravke operacijskega sistema (npr. windows update) in posodobljen antivirusni program.

V primeru suma zlorabe vas prosim, da pokličete skrbnike spletne in mobilne banke, ki so vam na voljo vsak delovni dan od 7. do 20.ure: 


Oglejte si filmček.
Kako se zavarujemo pred phishingom?
Kako prepoznamo phishing prevaro?
 

Kako se banka prepriča, da gre za pravega uporabnika?

Za overjanje uporabnikov uporabljamo dve vrsti overjanja:

Za uporabnike, ki preko Bank@Neta le pregledujete svoje poslovanje (na primer pregled prometa in stanja na računih), uporabljamo overjanje z uporabniškim imenom in osebnim geslom.
Nova KBM
Za uporabnike, ki uporabljate vse funkcionalnosti spletne banke (na primer plačila in prenosi med računi), se uporablja močno overjanje z enkratnimi gesli z generatorja enkratnih gesel SecureID (v obliki ključka ali kot aplikacija na vaši mobilni napravi) ali z uporabo SMS žetona:

 
Nova KBM


V primeru izgube varnostnega elementa, vas prosimo, da nas pokličete v klicni center na 080 27 67, ki vam je na voljo 24 ur na dan.
 
 

Avtentikacija s SMS žetonom

SMS žeton (enkratno geslo) je tehnološki mehanizem, prek katerega se ustvari geslo za enkratno uporabo, ki se pošlje na potrjeno mobilno številko uporabnika. Znan je tudi kot dvo-faktorska avtentikacija.

Postopek poteka takole:

  1. Uporabnik vnese uporabniško ime in osebno geslo, ki si ga uporabnik določi sam.
  2. V zalednih sistemih se preveri ujemanje uporabniškega imena in gesla.
  3. Če je preverjanje uspešno uporabnik prejme uporabnik SMS sporočilo z enkratnim geslom (SMS žeton).
  4. Enkratno geslo je naključna serija numeričnih znakov, ki ga z posebnimi matematičnimi algoritmi kreira bančni varnostni sistem. SMS žeton velja nekaj minut oziroma do uporabe.
  5. Uporabnik v naslednjem koraku vnese prejet SMS žeton in se prijavi ali potrdi zahteve spletne banke.
 

  POMEMBNO

 
V primeru suma zlorabe spletne banke vas prosimo, da:
pokličete skrbnike spletne in mobilne banke, ki so vam na voljo vsak delovni dan od 7. do 20. ure na:

telefonski številki 02 229 2760,
e-naslovu bankanet@nkbm.si ali
preko Skypa: NovaKBM.Bankanet.


V primeru izgube ali kraje generatorja enkratnih gesel oziroma izgube ali menjave mobilnega telefona, vas prosimo, da nas pokličete v:

klicni center na 080 27 67,
ki vam je na voljo 24 ur na dan.
 
 
 

KAKO SE PREPRIČATE, DA JE POVEZAVA VARNA?

 
 

Dostop do spletnega naslova se začne z nizom https://bankanet.nkbm.si.

Da se nahajate na varni povezavi nakazuje tudi Green bar SSL zaščita.

V spletnem brskalniku (Internet Explorer, Chrome) se vam varen način dela prikazuje v spodnjem levem kotu pregledovalnika – prikazana je slika sklenjenega ključa ali ključavnice.

Nova KBM
 
 

Če se prikazani spletni naslov kakorkoli razlikuje od navedenega, se v spletno banko ne prijavljajte, saj gre zanesljivo za poskus goljufije. V primeru suma zlorabe vas prosimo, da pokličete skrbnike spletne in mobilne banke.

 
 

Poleg overjanja strežnika spletne banke to pomeni, da deluje sistem šifriranja za zaščito zaupnosti podatkov, ki se prenašajo preko spleta med uporabnikom in strežnikom spletne banke.

To pomeni, da je prenos podatkov med vami in bančnim strežnikom šifriran ter tako skrit pred nepooblaščenimi osebami v spletnem omrežju. Če sklenjena ključavnica ni prikazana, je to znak, da lahko gre za poskus goljufije.


  ​​​
 

PREBERITE TUDI

KAKO VARNO NAKUPOVATI S PLAČILNIMI KARTICAMI NA SPLETU?


Plačilna kartica ima enako vrednost kot denar, zato je treba z njo varno ravnati.


VEČ O TEM
 

ŽELITE PRIJAVITI SUM NEDOVOLJENEGA RAVNANJA?


Banka vse večjo pozornost namenja prepoznavanju in preprečevanju nedovoljenih ravnanj. Da bi upravičili zaupanje strank, poslovnih partnerjev in zaposlenih, sta najpomembnejši poštenost in transparentnost poslovanja.


PRIJAVA SUMA   VEČ O TEM
 

VARNI NA INTERNETU


Vse, kar morate vedeti o spletni varnosti - na enem mestu! Preberite nasvete o varnem spletnem bančništvu, nakupovanju in druge.

VEČ O TEM