Nova KBM
 

Že imate POS-TERMINAL? | NKBM

Stranke izdelke in storitve vse raje plačujejo s karticami in ne z gotovino. To ne velja le za večje trgovine. Tudi pri manjših trgovcih in podjetjih je od tega ali ponujajo kartično plačilo na POS-terminalu, odvisno ali se kupec ustavi pri njih ali ne.

ŽE IMATE POS-TERMINAL?

Stranke izdelke in storitve vse raje plačujejo s karticami in ne z gotovino.
To ne velja le za večje trgovine. Tudi pri manjših trgovcih in podjetjih je od tega ali ponujajo kartično plačilo na POS-terminalu, odvisno ali se kupec ustavi pri njih ali ne.


ZANIMA ME

»V samopostrežnih trgovinah že dolgo ne gre brez kartičnih plačil. Vse bolj pa drži, da lahko stranka plačuje brez gotovine tudi v praktično vsakem lokalu, na vsaki lokaciji, vse pogosteje tudi na primer pri ponudniku na stojnici. Če se sprehodite po tržnici ali na primer kupujete cvetje pred pokopališčem, danes vse pogosteje opazite, da ima prodajalec tudi prenosni POS-terminal. Tudi v planinskih kočah lahko danes skoraj povsod plačate s kartico,« pripoveduje Grega Klaić, v NKBM zadolžen za področje poslovanja s prodajnimi mesti. »Sicer smo še daleč od kake skandinavske države, kjer je gotovina bolj izjema kot pravilo , ampak vse bližje je čas, ko se bo res velika večina nakupov končala z brezstičnim kartičnim plačilom tako, da bo kupec prislonil kartico – ali pa telefon ali pametno uro – na brezstični POS-terminal.
 

Nova KBM
 

Samostojni podjetniki, mali specializirani trgovci, ponudniki storitev: vsem tem prinaša poslovanje s kartico vrsto prednosti. »S kakšno izkušnjo gre obiskovalec iz parka, v katerem si po sprehodu ni mogel privoščiti dišeče kave, ker v lokalčku kartic ne sprejemajo?« se sprašuje Klaić. »Obiskovalci imajo različne plačilne kartice; Maestro, debetne Visa, debetne Matercard, kreditne Visa, kreditne Mastercard, nekateri tudi še Karanto. Na koncu pa ne morejo plačati nakupa drugače kot z gotovino? Menim, da gredo iz takega lokala z zelo grenkim priokusom. Morda bodo prihodnjič vzeli s seboj gotovino, morda pa lokala ne bodo več obiskali in bodo svoj sprehod ali izlet raje nadaljevali z okrepčilom kje drugje. To je za ponudnika zamujena priložnost,« je prepričan. Še posebej opozarja na turistične točke. »Sploh tujci so vajeni plačila s kartico, ne morete jih poslati drugam na bankomat in pričakovati, da bodo potem še enkrat prišli nazaj za nakup kakega spominka ali česa podobnega.«


Nova KBM

 

Plačilo s kartico je za ponudnika prednost, ne pa ovira

Klaić omenja tudi povečanje števila in vrednosti nakupov, če lahko stranka plača s kartico. »Če ima kupec kartico z odloženim plačilom Visa in aktivirano storitev Varnostni SMS, lahko zelo enostavno kupuje na obroke v fizičnih in spletnih trgovinah. »Kupec lahko uporabi svojo kartico in znesek razdeli na nekaj mesecev, ne da bi imel ponudnik blaga ali storitve s tem kakršnokoli dodatno delo ali strošek. Tako se stranke lažje odločijo za večje nakupe, saj jim kartica, s katero plačujejo na POS-terminalu, omogoča tudi obročne nakupe. Lahko gre tudi za na primer pleskarja: ta nima svoje trgovine ali pisarne, a če ima prenosni POS-terminal, postane njegova ponudba za stranko takoj privlačnejša.«

 

Nova KBM
 

Kaj je vzrok, da POS-terminala ponekod še ne najdete? Lahko gre za neobveščenost. Morda ima lastnik podjetja predstavo, da so provizije pri kartičnih plačilih zanj previsoke. A Klaić opozarja, da to ne drži. Prvič, strošek je nižji kot v preteklosti, in drugič, tudi poslovanje z gotovino je vse prej kot brezplačno. Nekaj stanejo pologi, čas za deponiranje gotovine tudi nekaj šteje, da o tem, da je nevarnost, da se pri poslovanju z gotovino ponudnik ušteje, veliko večja kot pri karticah. Postopki so preprosti. Ne glede na to, ali kot ponudnik uporabljate stacionarni POS-terminal (s kablom in povezavo v mrežo) ali prenosni POS-terminal (uporablja WiFi signal ali GPRS – s SIM kartico), se vse transakcije beležijo takoj, redno prejemate poročila, tudi nakazila na vaš račun iz banke so avtomatizirana in povsem pregledna.

ZANIMA ME

 

Kartice vladajo tudi na spletu

Enako, kot se dogaja na fizičnih prodajnih mestih, je tudi na spletu. Še posebej v času epidemije je število spletnih nakupov skokovito naraslo. Trgovci, ki odpirajo nove spletne trgovine, na kartična plačila ne bi smeli pozabiti, opozarja Klaić. Hkrati pa svetuje tudi tistim, ki so na spletu dejavni že dlje, a doslej plačil s karticami niso omogočali, naj se odzovejo na nakupovalne navade strank.

 

Nova KBM

 

»Spletnih oziroma virtualnih POS-terminalov, tu govorimo o programski rešitvi in ne fizični napravi, je vse več. To je spet prednost za prodajalca. Prvič, kupci raje plačujejo s kartico, izberejo več, prav tako lahko kupujejo na obroke, če jim to dovoljuje kartica. Funkcija shranjene kartice, ki jo omogoča spletni POS-terminal, jim olajša vnos in varno hrambo kartičnih podatkov, saj se, če kupec tako želi, podatki o kartici samodejno napolnijo v spletni plačilni obrazec. Poleg tega se v spletnih trgovinah, ki imajo za kartična plačila implementiran varnostni standard 3D Secure (Visa Secure in Mastercard ID Check), stranke počutijo varneje.

 

Po drugi strani pa je prednost za trgovca tudi ta, da je pri kartični transkaciji manj možnosti za neizvedeni nakup. Kaj bo trgovec naredil, če mu kupec naroči blago s plačilom po povzetju, potem pa izdelka na primer ne prevzame? Karkoli bo že poskušal, bo zamudno in bo prineslo stroške. Pri kartičnih plačilih tega ni.

 

V primerih, ko gre za obračunavanje mesečnih ali letnih naročnin, je spletni POS-terminal prav tako odlična rešitev, saj omogoča funkcijo ponavljajočih se plačil. To pomeni, da lahko trgovec ponavljajoče se nakupe z enakimi zneski po strankini prvi odobritvi v nadaljevanju opravi sam in po vnaprej dogovorjenih pogojih s stranko ter se s tem izogne zamudam pri plačilu naročnin.«

 

POS-terminal lahko začnete uporabljati hitro

Če sodite med tiste, ki POS-terminal potrebujejo, a imate pomisleke, ali boste tak način plačil za stranke znali vpeljati, ste lahko brez skrbi. »Če znate uporabljati pametni telefon, boste znali uporabljati tudi POS-terminal za stranke,« postreže s primerjavo Grega Klaić. Ko se odločite, da boste omogočali kartična plačila, vam ob sklenitvi pogodbe in dostavi Ingenico POS-terminala (če potrebujete fizičnega) vselej posredujemo tudi navodila in svetujemo. Vaša naprava je opremljena tudi z identifikacijsko številko in klicni center vam je za morebitna vprašanja ob nakupih strank ali tehničnih vprašanjih na voljo 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Podobno preprost je tudi postopek, če potrebujete vmesnik, ki omogoča kartična plačila v vaši spletni trgovini. Povezovanje z vsemi bolj razširjenimi platformami za spletne trgovine (WooCommerce, PrestaShop, OpenCart, Magento 2 itd.) je z že pripravljenimi vtičniki še posebej preprosto, pa tudi sam postopek sklenitve pogodbe za sprejemanje plačilnih kartic je zelo hiter.


Nova KBM


 

»Moj nasvet za vse tiste, ki poslujejo s strankami, pa kartičnih plačil še ne omogočajo, je zelo preprost: priskrbite si POS-terminal čim prej. Dobro bo za vaše stranke, s tem pa tudi za vaš posel,« je prepričan Klaić.
 

ZANIMA ME