Nova KBM
 

Spletna kartična plačila | NKBM

V Novi KBM smo skladno z evropsko Direktivo o plačilnih storitvah potrditve spletnih nakupov, opravljenih s plačilnimi karticami pri trgovci znotraj EU, preusmerili v mobilno denarnico mDenarnic@, ki je zamenjala SMS žeton.

ZAKONODAJNE SPREMEMBE PRI POTRJEVANJU SPLETNIH NAKUPOV



Skladno z evropsko Direktivo o plačilnih storitvah smo v Novi KBM potrditve plačil spletnih nakupov, opravljenih s plačilnimi karticami pri spletnih trgovcih v Evropskem gospodarskem prostoru (EGP), preusmerili v mobilno denarnico mDenarnic@, ki je zamenjala SMS žeton.
 

Nova KBM

Od 3. 5. 2022 je mobilna denarnica mDenarnic@ obvezna pri potrjevanju plačil spletnih nakupov s plačilnimi karticami v EGP.


 

 
Spletno nakupovanje v trgovinah v EGP
 
Nova KBM

Če je trgovec v celoti usklajen z zahtevami evropske direktive kot uporabnik mDenarnic@, ob potrjevanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami na zaslon svojega telefona prejmete potisno obvestilo.
 
Nova KBM

S klikom nanj se vam odpre mDenarnic@, do katere dostopate z geslom, prepoznavanjem prstnega odtisa ali obraza.
 
Nova KBM
Preverite podatke o transakciji in svojo plačilo preprosto potrdite z enim klikom v mDenarnic@.
Nova KBM

Po potrditvi se vrnite na spletno stran trgovca in preverite, ali je plačilo potrjeno. Med potrjevanjem avtentikacije morate ohraniti aktivno spletno stran trgovca.
 
 

Če mDenarnic@ še niste prenesli na svoj telefon in je aktivirali, bo plačilo zavrnjeno. Za uspešen zaključek plačila boste morali naložiti in aktivirati mDenarnic@.

Če nimate pametnega telefona ali ustrezne različice operacijskega sistema Android in iOS in ne morete prenesti mDenarnic@, preverite razdelek 

Pogosta vprašanja in odgovori za alternativen način potrditve spletnih plačil.
 
Spletno nakupovanje v trgovinah izven EGP
 
Nova KBM

Banke in spletne trgovine izven EGP niso zavezane zahtevam evropske Direktive o plačilnih storitvah.
 
Nova KBM

Kljub temu je mogoče, da so nekatere spletne trgovine izven EGP zaradi boljše in varnejše uporabniške izkušnje prilagodile svojo plačilno platformo. Zato boste morda tudi v primeru plačila spletnega nakupa v spletni trgovini izven EGP prejeli potisno obvestilo s potrditvijo nakupa v mDenarnic@.
 
Nova KBM

Morda za potrditev spletnega plačila pri trgovcu izven EGP ne boste prejeli nobenega obvestila, trgovec bo za znesek nakupa izvedel le bremenitev vašega računa.
 









 
 

POMEMBNO

Nova KBM
 

Če se spletni trgovec v EGP ni prilagodil zakonodajnim zahtevam, boste namesto potrditve spletnega nakupa prejeli opomnik za namestitev mDenarnic@, plačilo pa bo zavrnjeno.





 

 

Nova KBM
 

Vse banke in trgovci v EGP se morajo prilagoditi zahtevam direktive, zato je potrebno vse spletne nakupe s plačilnimi karticami (pri trgovcih znotraj EGP), potrjevati z močno avtentikacijo oziroma preverjanjem istovetnosti kupca. Izjema bodo plačila, ki predstavljajo manjše tveganje, in so ustrezno označena na strani trgovca (npr. plačila malih vrednosti ali ponavljajoče se transakcije) ali na strani izdajatelja kartice. Ta bo še naprej mogoče opraviti brez preverjanja istovetnosti imetnika kartice.

 

KAJ MORAM STORITI?

Na telefon prenesite mDenarnic@


Na svoj pametni telefon si čim prej prenesite brezplačno aplikacijo mDenarnic@, ki je na voljo v trgovinah z aplikacijami in prilagojena operacijskima sistemoma Android in iOS.
 

Nova KBM     Nova KBM
 

 

Aktivirajte mDenarnic@
 

Preden začnete uporabljati mobilno denarnico, morate izvesti še enostaven in hiter postopek registracije.


Kako enostavno je si oglejte v video predstavitvi:


VIDEO PRIROČNIK

 

POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI

Zakaj od mene po novem zahtevajo dve informaciji?

Zaradi predpisov, ki so začeli veljati 14. septembra 2019. Namen predpisov, uvedenih z Direktivo o plačilnih storitvah, je, zaščititi vaše kartične podatke, zmanjšati število goljufij in vam omogočiti še varnejše plačevanje spletnih nakupov. Z uvedbo dvostopenjske avtentikacije se zagotovi preverjanje istovetnosti imetnika plačilne kartice.

Kaj moram storiti, da bom lahko potrjeval spletne nakupe?

Kot stranka Nove KBM boste spletne nakupe, ki jih želite plačati s plačilnimi karticami, potrjevali v mobilni denarnici mDenarnic@. Ob potrditvi spletnega nakupa boste prejeli potisno sporočilo, ki je zamenjalo SMS žeton, in ki vas bo usmerilo v mDenarnic@. Vse, kar morate storiti, je, da si brezplačno aplikacijo mDenarnic@ namestite na svoj pametni telefon in jo aktivirate.

Nov postopek potrjevanja je zapleten. Ga je možno poenostaviti?

Čeprav se vam morebiti nov postopek potrjevanja spletnih nakupov s plačilno kartico zdi počasnejši in bolj zapleten kot doslej, na evropsko zakonodajo ne moremo vplivati. Namen novih pravil je zagotoviti, da so vaša spletna plačila še bolj varna in da se pojavlja manj zlorab oz. prevar.

Ali moram potrditi vsako spletno plačilo v mDenarnic@ ali Bank@Net?

Skladno z zakonodajo moramo vsi deležniki v procesu spletnega plačila uporabniku zagotoviti varno in transparentno plačevanje. V ta namen se uporabi t.i. močna avtentikacija, ki vsebuje dvofaktorsko potrjevanje spletnih plačil preko mDenarnic@ ali Bank@Net. Zakonodaja dovoljuje tudi izjeme od močne avtentikacije za transakcije, ki jih izdajatelj kartice ali trgovec prepozna kot manj tvegane na podlagi predpisanih posebnih pravil in postopkov, ki jih mora zagotoviti banka tekom izvajanja spletnega plačila (npr. nižje vrednosti transakcij ipd.).


Zato ni nujno, da bo uporabnik vedno za vsako spletno plačilo pozvan, da potrdi svojo istovetnost v mDenarnic@ ali Bank@Net.

Izjema so tudi vsi spletni trgovci izven EGP, ki ne zapadejo pod to zakonodajo. Vseeno pa lahko tudi ti uporabljajo ta varnostni mehanizem.

Nimam pametnega telefona oz. moj telefon ne deluje na novejših verzijah operacijskih sistemov Android in iOS. Kako lahko potrjujem spletna plačila?

Za stranke s starejšimi različicami operacijskih sistemov (manj kot 7.1 za Android in iOS 11 za iPhone) ali brez pametnih telefonov smo razvili rešitev za potrditev spletnih plačil prek spletne banke Bank@Net.

Če že uporabljate Bank@Net, boste po vnosu podatkov o plačilu na spletni strani trgovca prejeli sporočilo za prijavo v Bank@Net preko namizja. Ko boste prijavljeni, boste imeli na zaslonu Bank@Neta pojavno okno, kjer boste potrdili ali zavrnili spletno plačilo v 5 minutah. Če še niste uporabnik Bank@Net, se lahko v nekaj minutah enostavno registrirate
tukaj.

Kdo se mora prilagoditi novim zakonskim zahtevam?

Zahtevam nove evropske direktive se mora prilagoditi celoten ekosistem - od spletnih trgovin v EGP do bank, ki izdajajo kartice, institucij, ki skrbijo, da imajo spletne trgovine vzpostavljene ustrezne protokole, do regulatorja. Vsi v navedeni verigi morajo izpolnjevati stroge zahteve za preverjanje istovetnosti kupca.

Ali uvajajo zahteve nove direktive tudi druge banke?

Da, spremembe pri potrjevanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami uvajajo vse banke v EGP. Gre za panožno direktivo, torej jo moramo upoštevati vse banke in podjetja (oz. lastniki spletnih trgovin).

Spletnega plačila s kartico ne morem izvesti. Kaj lahko storim?

V kolikor spletnega plačila ne morete izvesti, predlagamo, da preverite, ali imate na kartici dovolj razpoložljivih sredstev. Preverite tudi, ali ste omogočili varno spletno plačevanje (imate mDenarnic@) in ali imate (za debetno kartico) nastavljene ustrezne limite za plačevanje prek spleta. Vse našteto lahko enostavno preverite in po potrebi spremenite v spletni banki Bank@Net.

Za uspešno izvedbo spletnega nakupa morajo biti pripravljeni vsi deležniki. Svetujemo, da se pravočasno seznanite s splošnimi pogoji nakupa oziroma storitve ter se za več informacij obrnete na trgovca.