Prosilec lahko zahteva dostop do informacij javnega značaja ali njihovo ponovno uporabo s pisno zahtevo ali pa z neformalno – ustno zahtevo. Pravno varstvo ima le prosilec, ki je podal pisno zahtevo.
Zahteva mora vsebovati:
- navedbo banke,
- podatke o prosilcu (osebno ime oz. naziv in naslov prosilca oz. njegovega zastopnika ali pooblaščenca),
- informacijo, s katero se želi prosilec seznaniti,
- način seznanitve.
V zahtevi za ponovno uporabo informacij javnega značaja mora prosilec opredeliti:
- informacijo, ki jo želi ponovno uporabiti,
- na kakšen način želi prevzeti vsebino zahtevane informacije (klasičen ali elektronski zapis ter praviloma tudi oblika in nosilec zapisa),
- za kakšen namen želi informacijo ponovno uporabiti (pridobitni oziroma nepridobitni namen).
O zahtevi mora banka odločiti v roku 20 delovnih dni, sicer se šteje, da je bil dostop zavrnjen. Če zahtevi ugodi, prosilcu posreduje zahtevano informacijo, v nasprotnem primeru pa prosilca s pisnim odgovorom obvesti o razlogih, zaradi katerih zahtevanih informacij ne more posredovati.